(ΑΝΑ ΠΕΡΙΟΧΕΣ)
ΠΗΓΗ: http://gr.crimeaconsulting.com/index.html
ΚΙΕΒΟ:
Η εκκλησία του Αγ. Ανδρέα
Η εκκλησία του Άγιου Ανδρέα είναι
ένα από τα ποιο εντυπωσιακά κτίρια, μπαρόκ ρυθμού στην Ουκρανία. Από την
συναρπαστική θέα στo αρχαίo Πoντόλ και την αριστερή όχθη του ποταμού Δνείπερου.
Κτίσθηκε υπό την διαταγή της Αυτοκρατόρισσας Ελισάβετ από το 1749 έως το 1754.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα του αυτοκρατορικού αρχιτέκτονα Μπαρτολομέο Ραστρέλι,
όπου σχεδίασε όχι μόνο κτίρια και εικονοστάσια και δημιούργησε το ναό στο
πραγματικό του μέγεθος. Πίνακες της εκκλησίας του Άγιου Ανδρέα, παρουσιάζουν
μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά όλα είναι αφοσιωμένα στα θρησκευτικά θέματα, μοιάζουν
με την κοσμική ζωή, τυπικό με ρυθμό μπαρόκ, αποτελεσματικές στάσεις, ενδύματα
περιποίησης και τοπία.
Το
Μαριήνσκι Παλάτι
Το Μαριήνσκι
Παλάτι κτίστηκε πάνω στο σημείο που προσωπικά διάλεξε η Αυτοκρατόρισσα Ελισάβετ
(κόρη του Μέγα Πέτρου). Σύμφωνα με το πρόγραμμα του αρχιτέκτονα Ραστρέλι με
στιλ μπαρόκ στα 1750-1755. Το παλάτι είναι γειτονικά με το Μαριήνσκι πάρκο
(ιδρύθηκε το 1743). Το σχήμα της πηγής και των θάμνων είναι τυπικά για 18ο
αιώνα, το εσωτερικό κρατά τα έπιπλα, πολυέλαιοι (παλαιές και σύγχρονες
μιμήσεις, στιλ 18ου – 11ου), έργα από φημισμένους καλλιτέχνες,
συμπεριλαμβανομένων των μικρών τεμαχίων αριστερά από τους Πίνακες φτιαγμένα από
τον Αλιαούντι. Μερικές ανακατασκευές (μετά από μεγάλες πυρκαγιές 1868-1870 και
στην διάρκεια του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου) κρατήθηκε το κτίριο για
μελλοντικές γενιές. Σήμερα αυτό το ιστορικό κτίριο χρησιμοποιείται ως κρατική
κατοικία, όπου υψηλές βαθμίδες συναντήσεις, με επίσημες αντιπροσώπους των ξένων
κρατών και οι σύνοδοι κορυφής πραγματοποιούνται.
Καθεδρικός
Ναός του Βλαδίμηρου
Ο καθεδρικός
ναός κτίστηκε στον εορτασμό του πρίγκιπα Βλαδίμηρου όπου υιοθέτησε τον
Χριστιανισμό στην αρχαία Ρωσία το 998 μ.Χ.
ΟΔΗΣΣΟΣ:
Φιλική Εταιρεία
Η Eταιρεία
των Φιλικών ή Φιλική Εταιρεία είναι ο μοναδικός και κρυφός οργανισμός που ένωσε
τους Έλληνες και όλους τους άλλους λαούς της Οθωμανικής Aυτοκρατορίας με σκοπό
οργάνωσης της επανάστασης του 1821 κατά τον Τουρκικό ζυγό στα Ελληνικά εδάφη.
Αυτή η ενότητα που δεχόταν όλους ανεξάρτητα από την θρησκεία και εθνικότητα
ιδρύθηκε από τους εμπόρους Νικόλαο Σκουφά, Εμμανουήλ Ξάνθο και Αθανάσιο
Τσακάλωφ το 1814 στην Οδησσό.
Η Φιλική Εταιρεία βρίσκεται στον οίκο του 19 αιώνα που ήταν σπίτι του διάσημου εμπόρου σιταριών του Γριγορίου Μαρασλή. Ο Γριγορίος Ιωαννίου Μαρασλής ήταν ο πατέρας του Γριγορίου Γριγορίου Μαρασλή που διατέλεσε δήμαρχος της Οδησσού 17 χρόνια και ήταν ευεργέτης και φιλάνθρωπος. Σήμερα η Φιλική Εταιρεία στην Οδησσό λειτουργεί ως Μουσείο και Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού και έχει στόχο προώθησης των Ελληνικών στην περιοχή της Οδησσού.
Η Φιλική Εταιρεία βρίσκεται στον οίκο του 19 αιώνα που ήταν σπίτι του διάσημου εμπόρου σιταριών του Γριγορίου Μαρασλή. Ο Γριγορίος Ιωαννίου Μαρασλής ήταν ο πατέρας του Γριγορίου Γριγορίου Μαρασλή που διατέλεσε δήμαρχος της Οδησσού 17 χρόνια και ήταν ευεργέτης και φιλάνθρωπος. Σήμερα η Φιλική Εταιρεία στην Οδησσό λειτουργεί ως Μουσείο και Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού και έχει στόχο προώθησης των Ελληνικών στην περιοχή της Οδησσού.
Θέατρο Όπερας και Μπαλέτου
Το
αριστούργημα που έχει η Οδησσός είναι δεύτερο κτίριο θεάτρου στην ίδια θέση. Το
πρώτο χτίστηκε το 1810, μιαζόταν με Ελληνικό παλάτι σε μορφή και ήταν ξύλινο.
Μετά της πυρκαγιάς του 1873, που το κατέστρεψε, το νέο κτίριο Όπερας
κατασκευαζόταν από Βενετούς αρχιτέκτονες Φέλνερ και Γκέλμερ από το 1884 μέχρι
το 1887 κατά την διάρκεια της κυβέρνησης του δημάρχου Μαρασλή. Πρόσοψη
σχεδιάστηκε σε στιλ μπαρόκ. Διακοσμήθηκε με πολλές προτομές και γλυπτά των
μυθικών χαρακτήρων. Στην είσοδο της Όπερας υπάρχουν δύο ομάδες που
αντιπροσωπεύουν γλυπτική Κωμωδία και Τραγωδία. Εσωτερική εμφάνιση σε Γαλλικό
στυλ ροκοκό με πλούσια μορφοποιημένα διακοσμήσεις. Το Εθνικό Θέατρο της Όπερας
Οδησσού είναι ένα από τα πέντε καλύτερα θέατρα της Ευρώπης όσον αφορά της
ακουστικής επειδή τον ηθοποιό μπορούμε να τον ακούσουμε όταν μόνο ψιθυρίζει
στην σκηνή.
Αρχαιολογικό Μουσείο
Αρχαιολογικό
Μουσείο Οδησσoύ είναι ένα από τα παλαιότερα μουσεία όχι μόνο στην Ουκρανία αλλά
και σε ολόκληρη πρώην ΕΣΣΔ. Ιδρύθηκε το 1825. Τώρα η συλλογή του υπερβαίνει 160
χιλιάδες εκθέματα. Το μουσείο έχει μία από τις μεγαλύτερες συλλογές υλικών και
αντικειμένων για την ιστορία της βόρειας ακτής του Εύξεινου Πόντου. Στην είσοδο
της πρώτης αίθουσας εκθέσεων του Μουσείου θα βρείτε μονοπάτια που άφησαν οι
Έλληνες άποικοι στην Οδησσό και σε ολόκληρο το βόρειο Εύξεινο Πόντο. Επόμενες
αίθουσες προορίζονται για την κουλτούρα των Σκύφων και Σαρμάτων των στεπών της
Μαύρης Θάλασσας. Μουσείο έχει την Χρυσή Υποθήκη (μία από τις τρεις στην
Ουκρανία). Τα Χρυσά του Αρχαιολογικού Μουσείου περιλαμβάνουν τη συλλογή των
χρυσών αντικειμένων ανασκαφών από τους τάφους Σκύφων και Σαρμάτων , επίσης
υπάρχουν χρυσά και ασημένια νομίσματα της αρχαίας Ελλάδας και Ρώμης, Βυζαντινής
και Ρωσικής αυτοκρατορίες κλπ.
Σκάλα του Ποτέμκιν
Η Σκάλα του
Ποτέμκιν είναι η επαγγελματική κάρτα της Οδησσού για πάντα. Πρώτα από όλα είναι
η κεντρική είσοδος στην πόλη από το λιμάνι της Οδησσού. Εκτός από να είναι
επάκτιο οχυρό η σκάλα του Ποτέμκιν είναι μία από τις ομορφότερες σκάλες της
Ευρώπης. Κατασκευάστηκε με το σχέδιο του αρχιτέκτονα Μποφφό στην αρχή του 19ου
αιώνα. Αρχικά η σκάλα της Οδησσού ήταν ξύλινη και αποτελούσε από 200
σκαλοπατάκια αλλά σε λίγο ανοικοδομήθηκε με πέτρες και τώρα έχει 192
σκαλοπατάκια, 10 πλατύσκαλα. Επιπλέον αυτή η σκάλα της Οδησσού είναι φημισμένη
σε όλο τον κόσμο επειδή στα σκαλοπατάκια της γυρίστηκε η ιστορική βουβή ταινία
του διάσημου σκηνοθέτη Σεργκέι Αϊζενστάιν που λέγεται "Το Θωρηκτό
Ποτέμκιν". Αυτή η ταινία ήταν η αιτία της μετονομασίας της σκάλας προς
τιμή του θωρικτού και τώρα έχει θρυλικό όνομα του Ποτέμκιν και είναι ένα από τα
κυριότερα αξιοθέατα της Οδησσού.
Μέγαρο του Τολστόι
Η πολύπλοκη
αρχιτεκτονική κατασκευάστηκε το 1832 από το έργο του αρχιτέκτονα Μποφφό για
οικογένεια των Τολστόι. Λευκή αίθουσα, Μετάξινο σαλόνι και το μαρμάρινο σαλόνι
(όπου έπαιξε θεωρητικά ο Φέρεντς Λίστ), αίθουσα υποδοχής από καρυδαλιά θα σας
φιλοξενήσει με την αυθεντική επίπλωση και πλούσια διακόσμηση. Το 1887 το
αρχιτεκτονικό συγκρότημα συμπληρώνεται από πινακοθήκη (Πράσινη Αίθουσα) της
Βιέννης που σχεδιάστηκε από τους αρχιτέκτονες Φέλνερ και Γκέλμερ (οι ίδιες αρχιτέκτονες
που σχεδίασαν Θέατρο της Όπερας). Μέχρι το 1934 το παλάτι αυτό στεγάζει γκαλερί
της ρωσικής ζωγραφικής του μουσείου καλών τεχνών Οδησσού. Η μεγάλη οικογένεια
του Τολστόι γράφει την ιστορία της Οδησσού με την ευρεία κοινωνική και
φιλανθρωπική δραστηριότητα. Κατά 22 χρόνια ο Τολστόι, ο τίμιος πολίτης της
Οδησσόυ ήταν θεματοφύλακας της Δημόσιας Βιβλιοθήκης, που χτίστηκε για την
αιμοδοσία (τώρα είναι μέρος επιστημονικής βιβλιοθήκης Οδησσόυ). Ο Τολστόι με τη
γυναίκα του ήταν εμπνευστές και οργανωτές του Ιδρύματος της πρώτης Επείγουσας
Ιατρικής.
Μουσείο Λογοτεχνίας (Μέγαρο του Γκαγκάριν)
Μουσείο
Λογοτεχνίας (Μέγαρο του Γκαγκάριν) Το κτίριο κατασκευάστηκε από το σχεδιασμό
του αρχιτέκτονα Οττόν στα μέσα του ΧΙΧ για πρίγκιπα Γκαγκάριν, έναν από τους πρώτους
πολίτες της Οδησσού. Κλασικό, μπαρόκ και αμπίρ στιλ βρέθηκαν στους εσωτερικούς
χώρους του Παλατιού. Κάθε είκοσι αίθουσες είναι διακοσμημένες με το δικό τις
στιλ τυπικά για ορισμένο χρονικό διάστημα της λογοτεχνίας. Πλούσια διακόσμηση
της Χρυσής Αίθουσας του μουσείου, δεν θα σας αφήσει ασυγκίνητες. Διάσημος
Ουγγρικός βιρτουόζος πιανίστας και συνθέτης Φέρεντς Λίστ διεξάγονται εδώ, όπως
δήλωσαν οι ιστορικοί. Αυτό είναι το μέρος όπου έπαιζε θέατρο Βλαδίμηρος (Ζέεβ)
Ζαμποτίνσκι, το μέλλον ιδεολογίστας της δημιουργίας του κράτους του Ισραήλ.
Το μουσείο των Δυτικών & Ανατολικών Τεχνών (Μέγαρο
του Αμπαζά).
Το μουσείο
των Δυτικών & Ανατολικών Τεχνών (Μέγαρο του Αμπαζά). Κτίριο κατασκευάστηκε
με το σχέδιο του αρχιτέκτονα Οττόν, το 1920 και αμέσως έγινε μοναδικό μουσείο.
Μαρμάρινη σκάλα οδηγεί από το λόμπι στο εσωτερικό του μουσείου που διατήρησε
την αρχική διακόσμησή του με τα μοναδικά έργα των καλλιτεχνών μεταξύ των οποίων
υπάρχουν πραγματικά αριστουργήματα. Σας φιλοξενούν είκοσι τρεις αίθουσες
δυτικό-ευρωπαϊκών και ανατολικών καλλιτεχνών. Το μουσείο των Δυτικών &
Ανατολικών Τεχνών Οδησσού έχει μια από τις πλουσιότερες συλλογές στην Ουκρανία,
στην συλλογή υπάρχουν τα έργα του Φράντς Χάλς, Καραβάτζιο, Στρόζζι, Μαγνάσκο,
πορσελάνη από τα καλύτερα εργοστάσια της Ευρωπαϊκής XVIII - XX, με γλυπτά και
κεραμικά από το Ιράν, το Θιβέτ, την Κίνα και την Ιαπωνία.
Μουσείο Καλών Τεχνών
Μουσείο
στεγάζεται σε ένα σπίτι του πρίγκιπα Ποτότσκι το 1899. Η ζωή του μουσείου
ξεκίνησε από τη συλλογή των καμβάδων που δόθηκε από Ακαδημία Τεχνών της Αγ.
Πετρούπολης. Είκοσι έξι αίθουσες μας παρουσιάζουν το ευρύ φάσμα των εικαστικών
τεχνών: ζωγραφική, γραφικά, γλυπτά και τέχνη διακόσμησης, συμπεριλαμβανομένου
το ειδική αίθουσα που περιέχει έκθεση έργων των εικονογράφων της Ρωσίας και της
Ουκρανίας των XVI - XVII. Μεταξύ τους υπάρχουν τα έργα από την συλλογή διάσημων
καλλιτεχνών Αιβαζόφσκι, Λεβιτάν, Ρέπιν, Σούρικωφ, Σίσκιν. Ένα από τα καλύτερα
τμήματα της εκπροσωπείται από καμβάδες του ΧΙΧ και ΧΧ αιώνα Καντίνσκι, Μπενό,
Κουστόντιεβ, Σερώφ, Βρούμπελ, Ρέριχ. Επίσης στο πλαίσιο του μουσείο υπάρχει μια
τεχνητή σπηλιά όπου πραγματοποιούνται παραστάσεις κλασικής μουσικής.
Τοπικό λαϊκό Μουσείο (Κτήμα του Νόβικωφ)
Μουσείο που
βρίσκεται στην γειτονιά το κήπο της πόλης , που βρίσκεται στον οίκο που
κτίστηκε το 1876 για τον γνωστό έμπορο Οδησσού Αλέξανδρο Νόβικωφ. Η πρώτη
έκθεση άνοιξε τον Αύγουστο του 1944, ήταν "Ηρωική άμυνα Οδησσού",
αφιερωμένη στην αντίσταση των πολιτών της Οδησσού στο Ναζί κατά το Δεύτερο
Παγκόσμιο Πόλεμο (αργότερα αυτή η έκθεση μεταφέρθηκε στο Μουσείο
Ρεπουμπλικανικής άμυνας Οδησσού ). Το πραγματικό τοπικό Λαικό μουσείο άνοιξε
τον Μαΐο το 1956. Στο μουσείο υπάρχουν έγγραφα, τέχνη διακόσμησης, συλλεκτικές
συλλογές, όπλο των XVII - XIX, που συνδέεται με την ιστορία της περιοχής
Οδησσού, τμήματα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της κοινωνίας Οδησσού, το μουσείο
του βιβλίου, παλαιό μουσείο Οδησσού.
Πασάζ
Το Πασάζ
είναι ένας εξωτερικός διάδρομος. Στην πόλη της Οδησσού το Πασάζ συνδέει δύο
κάθετους δρόμους, ένας από τους οποίους είναι Deribasovskaya, η κύρια οδός. Το
Πασάζ της Οδησσού ιδρύθηκε από τον Πολωνό αρχιτέκτονα Βλόντεκ σε μπαρόκ στιλ
τον 19ου αιώνα. Στην αρχή θα σας εξεπλήξει η πάροδος με τα ψηφιδωτά στο ταβάνι
από το οποίο θα μπείτε στον κόσμο του μπαρόκ. Θα σας εντυπωσιάσει μεγαλοπρεπής
αρχιτεκτονική, πολλά αγάλματα, ανάγλυφα και υψηλά ανάγλυφα.
Οι κατακόμβες
Η λέξη
«κατακόμβες» είναι μία αρχαία Ρωμαϊκή λέξη και πρωτοφάνηκε στην αρχαία Ρώμη. Με
αυτή την λέξη οι Ρωμαίοι ονόμαζαν υπόγιες κρύπτες ή λατρίες. Στην Οδησσό έχουμε
εντελώς διαφορετική ιστορία. Οι κατακόμβες εδώ είναι τεχνιτοί υπόγιοι
λαβύρινθοι που δημιουργήθηκαν από τους πρώτους ιδρυτές της Οδησσού περίπου πριν
από δύο αιώνες. Δημιουργήθηκαν επειδή οι σχεδιαστές της πόλης έπαιρναν τον
ασβεστόλιθο από τα λατομεία για την ίδρυση της Οδησσού. Κατά την διάρκεια της
εξόρυξης πέτρας δημιουργήθηκε μέγιστος υπόγειος διάδρομος στον κόσμο. Στην αρχή
της ύπαρξής τις ήταν εντελώς άχρηστες αλλά σε κάποιο καιρό χρησιμοποιούνται από
εγκληματίες σε διάφορους σκοπούς. Κατά τη διάρκεια του ΔΠΠ οι κατακόμβες αυτές
χρησιμοποιήθηκαν από οπαδούς και αντάρτες που οργάνωσαν εκεί ένα στρατόπεδο με
στόχο της οργάνωσης της αντίστασης. Τώρα οι κατακόμβες είναι μία από τις κύριες
τουριστικές έλξης όπως έγινε ένα υπόγειο μουσείο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου