Οι
τρεις πύργοι του Μόντε Τιτάνο:
Κτισμένοι
πάνω στις τρεις κορυφές του Monte Titano. Διαχρονικά σύμβολα ελευθερίας, οι
τρεις πύργοι του Monte Titano απεικονίζονται στη σημαία της χώρας, καθώς επίσης
και στο εθνόσημο. Το διαμορφωμένο πλακόστρωτο μονοπάτι που τους συνδέει
αποτελεί την αγαπημένη βόλτα των ντόπιων και των επισκεπτών. Από τις επάλξεις
των πετρόκτιστων πύργων, η θέα προς την ενδοχώρα, με τους χαμηλούς λόφους και
τις κατάφυτες πεδιάδες, είναι ενδιαφέρουσα.
Ο Πύργος Guaita |
Ο πύργος Guaita
,χρονολογείται από τον 10ο-11ο αιώνα, είναι ο παλαιότερος -και πιο
εντυπωσιακός- από τους τρεις και ένας από τους αρχαιότερους της Ιταλίας. Αποτελούσε τον σημαντικότερο κρίκο στην αμυντική ζώνη της πόλης και κατά
καιρούς χρησιμοποιήθηκε ως φυλακή. Το μικρό παρεκκλήσι στο εσωτερικό του πύργου
Guaita είναι αφιερωμένο στην Αγία Βαρβάρα, ενώ η εικόνα της πόλης και των ακτών
της Αδριατικής από την κορυφή του εντυπωσιάζει.
Ο Πύργος Montale |
Ο πύργος Cesta
χτίστηκε το 13ο αιώνα και βρίσκεται στην ψηλότερη κορυφή του Monte Titano (775
μ.).Ανιστορήθηκε το 1930 και από το 1956 στεγάζει στο εσωτερικό του το μουσείο
«San Marino Museum of Antique-Historical Weapons», όπου εκτίθενται όπλα και
πολεμικός εξοπλισμός από τον Μεσαίωνα μέχρι τα τέλη του 19ου αιώνα.
Κτισμένος από
τον 14ο αιώνα στη χαμηλότερη κορυφή Monte Titano, ο πύργος Montale είναι ο πιο
απόμακρος και λόγω της απόστασης έχει λιγότερους επισκέπτες. Με πενταγωνική
κάτοψη, έχει δεχτεί αρκετές παρεμβάσεις στη διάρκεια των αιώνων, την τελευταία
το 1935. Στο παρελθόν, ο πύργος Montale εκτελούσε και αυτός χρέη φυλακής, ενώ
σήμερα είναι ιδιωτικός.
Ο Πύργος Cesta |
Μουσείο Βασανιστηρίων:
Το Μουσείο Βασανιστηρίων (Torture Museum)
παρουσιάζει μια εντυπωσιακή -για πολλούς αποκρουστική- συλλογή 100 οργάνων
βασανισμού από την εποχή του Μεσαίωνα.
Μουσείο
Αυτοκινήτων:
Στο
Μουσείο Αυτοκινήτων Maranello
Rosso
-Ferrari Museum- Abarth Museum, οι
φίλοι των τεσσάρων τροχών έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν 25 συλλεκτικές Ferrari
και 40 πρωτότυπα Abarth.
San
Marino Grand Prix:
Ξεκίνησε
να κατασκευάζεται το 1969 με αρχικό μήκος 3488m και φιλοξένησε το πρώτο της
αγώνα το 1972. Από τότε έχει δεχθεί πάρα πολλές αλλαγές, με τελευταία αυτή του
1993 όπου και αυξήθηκε το μήκος της στα 4060m. Η πίστα έχει φιλοξενήσει στο
παρελθόν αγώνες GP με τον τελευταίο να γίνεται το 1993, και επέστρεψε πάλι στο
καλεντάρι το 2007.
Έχει μια απλοϊκή χάραξη με αρκετές στροφές που χρειάζονται 2η ή 3η ταχύτητα με εξαίρεση την πίσω μεγάλη ευθεία η οποία καταλήγει σε μία αριστερή παρατεταμένη. Η πίστα είναι γνωστή για το μέτριο κράτημά της το οποίο εν μέρει οφείλεται στην ανώμαλη επιφάνεια του οδοστρώματος, το οποίο έχει δημιουργηθεί από τα διαφορετικά είδη πίσσας που έχουν χρησιμοποιηθεί από το 1972 αλλά και από τις καιρικές συνθήκες.
Έχει μια απλοϊκή χάραξη με αρκετές στροφές που χρειάζονται 2η ή 3η ταχύτητα με εξαίρεση την πίσω μεγάλη ευθεία η οποία καταλήγει σε μία αριστερή παρατεταμένη. Η πίστα είναι γνωστή για το μέτριο κράτημά της το οποίο εν μέρει οφείλεται στην ανώμαλη επιφάνεια του οδοστρώματος, το οποίο έχει δημιουργηθεί από τα διαφορετικά είδη πίσσας που έχουν χρησιμοποιηθεί από το 1972 αλλά και από τις καιρικές συνθήκες.
ΠΗΓΕΣ: dodekanissaweb.gr, ethnos.gr, wikipedia.org
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου